Original title:
Nové trendy v oblasti retail
Authors:
Procházková, Nikola Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele na maloobchodním trhu a vnímáním nástrojů marketingové komunikace. Zjišťuje frekvenci nákupů a preference při rozhodování o volbě maloobchodního řetězce. Dále identifikuje hlavní faktory, které ovlivní spotřebitele při nákupním chování a hodnotí vliv a postoj spotřebitelů k jednotlivým nástrojům marketingové komunikace. Na základě výsledků zjištěných prostřednictvím dotazníkového šetření, jsou poskytnuta ekonomicky výhodná doporučení pro maloobchodní subjekty.This bachelor thesis describes the behaviour of consumers in a retail market and perception of tools in marketing communication. The frequency of shopping and preference in decision concerning retail chain is investigated. In addition, main factors affecting consumers in shopping behaviour are indentified and the influence and attitude of consumers to single tools of marketing communication are evaluated. Based on results investigated through questionnaire research, economically suitable recommendations for retail subjects are provided.
Keywords:
chování spotřebitele; dotazníkové šetření; komunikace; maloobchod; marketingová komunikace