Original title:
Lokální produkty a venkovský cestovní ruch na příkladě vybraného regionu
Authors:
Tibenská, Katarína Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá analýzou rozšíření a významu lokálních produktů ve venkovském turismu v turistickém regionu Vysočina. Hodnotí přístup k jejich propagaci ze strany turistických informačních center. Definuje základní pojmy klíčové pro problematiku lokálních produktů a venkovského turismu, jako např. venkovský cestovní ruch, teritoriální marketing, regionální značení a lokální produkty. Vymezuje zájmové území především z hlediska potenciálu pro venkovský cestovní ruch. Nastiňuje vzájemný vztah lokálních produktů a venkovského turismu. Uvádí zachycené výsledky a možné návrhy na zlepšení stávající situace.The thesis deals with the analysis of the quantity and the importance of the local products in rural tourism in the tourist region of Vysočina. The attitude of the promotion of the local products from the tourist information centres is being evaluated. The basic concepts of local products and rural tourism, such as rural tourism, territorial marketing, regional branding and local product are defined. The territory in terms of potential for rural tourism is specified. The relationship between local products and rural tourism is outlined. Subsequently, the thesis captures results and describes opportunities in improving the current condition.
Keywords:
lokální produkt; region Vysočina; regionální značení; venkovský turismus