Název:
Leadership ve školství
Autoři:
Průchová, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Průchová, V. Leadership ve školství. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021 Cílem této práce je navrhnout, jaké přístupy ve vedení pedagogů jsou uplatňovány na střední odborné škole OA a SZdŠ Blansko. Dotazníkovým šetřením budou zjištěny přístupy vedení školy k pedagogům. Dle získaných výsledků budou navrženy postupy leadershipu, které povedou k jejich zlepšení. V teoretické části budou s pomocí odborné literatury popsány základní kritéria úspěšného leadershipu. Blíže bude rozebrána oblast hodnocení organizací veřejné správy, konkrétně hodnotící model CAF, který bude podkladem pro tvorbu výzkumu praktické části práce. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum vytvořený na základě pěti kritérií modelu CAF. S pomocí dotazníků bude zjišťováno, jaký je postoj k vedení školy (převážně pedagogů), jak z pozice osob z vedení školy, tak z pozice pedagogů.Průchová, V. Leadership in education. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2021 The aim of this bachelor thesis is to suggest what approaches in the management of teachers are applied at the secondary vocational school OA and SZdŠ Blansko. A questionnaire survey will find out the approaches of school management to teachers. According to the obtained results, leadership procedures will be proposed, which will lead to improve school management. In the theoretical part, there will be described the basic criteria of successful leadership according to used professional literature. The area of evaluation of public administration organizations will be discussed in more detail, specifically the CAF evaluation model, which will be the basis for the creation of practical research of the bachelor thesis. In the practical part, there will be performed quantitative research, based on five criteria of the CAF model. With the help of questionnaires survey, it will be found the attitude towards school management (mostly teachers), both from the position of school management and from the position of teachers.
Klíčová slova:
communication; komunikace; leadership; model CAF; motivace; motivation; vedení lidí ve veřejné správě