Název:
Kompenzace dyslexie v podmínkách střední školy
Autoři:
Buchtová, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u žáků střední školy. Část teoretická je zaměřena na definování jednotlivých poruch, dále etiologii, diagnostiku, symptomy, reedukaci a kompenzaci. Jsou zmíněny také organizace, které pomáhají osobám se specifickými poruchami učení. Praktická část je realizovatelná ve formě kvalitativního výzkumu. Výzkum se věnuje případové studii-kazuistice studentky ve věku 21 let. Dílčí metody jsou pozorování, rozhovor, anamnéza, dotazník a analýza výsledků činnosti. Cílem teoretické části je zjištění nejnovějších poznatků v oblasti specifických poruch učení. Cílem praktické části je vypracování případové studie-kazuistiky, která je zaměřena na všechny stupně vzdělávání a s důrazem na rodinu.This bachelor thesis deals with specific disorders of pupils at secondary school. Theoretical part is aimed at definition of separate disorders, next up causes, diagnostics, symptoms and reeducation. There is also a chapter about hepl institutions which help people with specific learning disorders and also about people who help them. Practical part is realised in form of quality research. Research is dedicated to case study of student at the age of twenty-one. Partial methods which were used are observation, interviews, case history, questionniare and analyse of the result of activities. Objective of the theoretical part is to find out the newest information in domain of specific disorders of learning. Goal of the practical part is to elaborate a case study. At this point the attention was paid to secondary school and all levels of school and family.
Klíčová slova:
dysgrafie; dyslexie; dysortografie; etiologie; kompenzace; reedukace; specifické poruchy učení; symptom