Original title:
Chování spotřebitele na online trhu s módou
Authors:
Peclová, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá dopadem pandemie Covid-19 na chování spotřebitele při nakupování oblečení online. Cílem práce je zanalyzovat chování spotřebitele na online trhu s módou, konkrétně oblečením, a identifikovat, jak pandemie ovlivnila fáze nákupního rozhodovacího procesu spotřebitele. Na základě toho navrhnout vhodnou propagační strategii pro podniky na tomto trhu. Naplnění cíle předchází analýza sekundárních dat a primární výzkum. Doporučení jsou založena na výsledcích získaných ze sekundárního i primárního výzkumu. Primární výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů.This diploma thesis deals with the impact of the Covid-19 pandemic on consumer behaviour when shopping for clothes online. The aim of the thesis is to analyse consumer behaviour on the online fashion market, specifically clothing market, and to identify how pandemic has affected stages of the consumer´s purchasing decision-making process. Based on this analysis, a promotional strategy for companies operating on this market will be suggested. The fulfilment of the objective is preceded by secondary data analysis and primary research. Recommendations are based on the results from the secondary and primary research. The primary research was conducted through a questionnaire survey and in-depth interviews.
Keywords:
chování spotřebitele; clothing; consumer behaviour; Covid-19 pandemic; oblečení; online promotion; online propagace; pandemie Covid-19