Original title:
Tržní potenciál internetového obchodu prodávajícího keramické obklady a dlažby
Authors:
Pavlata, Josef Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá rozborem vnějšího a vnitřního prostředí společ-nosti provozující internetový obchod. Vnější prostředí je analyzováno pomocí mo-delu pěti hybných sil, vnitřní prostředí pomocí hodnotového řetězce firmy. Nako-nec je vyčíslen tržní podíl podniku. Cílem je určit, jaký potenciál pro tento e-shop na trhu existuje. Práce poskytne komplexnější pohled na podnikání a úskalí v tomto oboru.This bachelor thesis deals with analysis of external and internal environment. The thesis is focused on the company which runs e-shop. External environment is ana-lysed by five forces model, internal environment by value chain. In the end it is qualify market share of company. Main goal of the thesis is to determine what potential is on the market for the e-shop. The thesis provides more complex perspective on enterprise and difficulty of this branch.
Keywords:
e-shop; hodnotový řetězec; model pěti hybných sil; potenciál