Original title:
Současný přístup velkých společností v České republice k firemní filantropii
Authors:
Hladíková, Tereza Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hladíková, T. Současný přístup velkých společností v České republice k firemní filantropii. Bakalářská práce. Brno: MZLU v Brně, 2015. Tématem této práce je firemní filantropie -- podpora poskytovaná vybraným subjektům ze strany podniků. V úvodní, teoretické části práce je uvedeno vysvětlení pojmu CSR, její výhody a nevýhody a základní hlediska. Druhá část teoretické práce je zaměřena na samotnou firemní filantropii, s tím související firemní dárcovství, jeho nástroje a způsoby organizování. Praktická část se zaměřuje na kvalitativní výzkum, kdy při využití dotazníkového šetření o 35 otázkách, za účasti 11 firem, byly rozebrány nejrůznější přístupy vybraných společností k firemní filantropii a nalezeny jejich souvislosti.Hladíková, T. Current approach of big companies in the Czech Republic to corporate philanthropy. Bachelor thesis. Brno: MUAF, 2015 The topic of this thesis is corporate philanthropy -- the support provided to selected subjects by corporations. The initial, theoretical part of the thesis is devoted to the corporate philanthropy itself, to the related corporate donations, their instruments and organisational measures. The second, practical part focuses on qualitative research, using a questionnaire embracing 35 questions, responded by 11 corporations. Various approaches of selected companies to corporate philanthropy were analysed and discussed, and their interconnections revealed.
Keywords:
dárcovství; firemní filantropie; společenská odpovědnost firem; stakeholder