Original title:
Marketingová komunikace sportovního klubu Brno Sígrs
Authors:
Mlčák, Miloň Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje marketingové komunikaci sportovního klubu Brno Sígrs, a sice se zaměřením na využití sociálních sítí jako na jeden z komunikačních nástrojů. Práce popisuje pomocí výsledků dotazníkového šetření, kolik času tráví respondenti na jednotlivých sociálních sítích a jaké příspěvky preferují. Cílem práce je navrhnout vhodná opatření, která povedou ke zlepšení marketingové komunikace organizace s fanoušky. Pomocí výsledků dotazníkového šetření a sekundárních dat byla vytvořena cílová skupina pro sledující a potenciál-ní uživatele, ke kterým byly navrhnuty i vhodné opatření.This bachelor thesis deals with marketing communication of the Brno Sígrs sports club, focusing on the use of social networks as one of the communication tools. Using the results of a questionnaire survey, the thesis describes how much time respondents spend on individual social networks and what posts they prefer. The aim of the work is to propose appropriate measures to improve the organizations marketing communication with fans. Using the results of the questionnaire survey and secondary data, a target group was created for followers and potential users, for which appropriate measures were also proposed.
Keywords:
communication strategy; komunikační strategie; marketing communication; marketingová komunikace; social networks; sociálni sítě