Original title:
Podniková kultura agentur domácí péče
Authors:
Cejnková, Marie Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá podnikovou kulturou vybraných agentur domácí péče Jihomoravského kraje. Cílem práce je na základě analýzy stávajících podnikových kultur vybraných agentur domácí péče navrhnout soubor opatření ke zlepšení stávajícího stavu. Pomocí zjištěných výsledků a jejich vzájemné komparace stanovit obecná specifika podnikové kultury agentur domácí péče. Literární rešerše se zabývá pojmy domácí péče, podniková kultura, jejími prvky a její tvorbou, změnou a diagnostikou. Vlastní práce obsahuje informace o vybraných agenturách a vyhodnocení výsledků šetření, především dotazníků. Na základě výsledků šetření je provedeno zhodnocení podnikových kultur a následuje návrh doporučení ke zlepšení. Závěrem jsou zpracována obecná specifika podnikové kultury agentur domácí péče.This diploma thesis deals with the corporate culture of selected home care agencies in South Moravian Region. The aim of the thesis is to analyze the existing corporate cultures of selected home care agencies and to propose series of actions to improve the current situation. In the thesis, general characteristics of the corporate culture of home care agencies are determined using the obtained results and their comparison. Academic research deals with the concepts of home care and corporate culture, their components, creation, change and diagnostics. The thesis itself contains information about the selected agencies and evaluation of the results of the investigation, mainly questionnaires. Based on the survey results, an evaluation of corporate cultures is presented, followed by recommendation for improvement. Finally, the general specifics of corporate culture of home care agencies are summarized.
Keywords:
agentura domácí péče; analýza podnikové kultury; podniková kultura; prvky podnikové kultury; silná podniková kultura; slabá podniková kultura