Original title:
Chování spotřebitelů na trhu kulturních akcí
Authors:
Malinová, Tereza Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Malinová, T. Chování spotřebitelů na trhu kulturních akcí. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele a jeho rozhodováním na trhu kulturních akcí. Jejím hlavním cílem je zjistit, jak probíhá rozhodování návštěvníků o účasti na kulturní akci, jaké faktory ovlivňují tento výběr a jaké ochotu zaplatit vyšší částku vstupného. Dalším cílem je určit vhodná segmentační kritéria. Celkem bylo charakterizováno pět segmentů. Tyto segmenty byly pojmenovány jako: Mladí, Odpočinek, Hobby, Aktivní a Vyhranění. Segmenty jsou v práci popsány a je zde uvedena jejich charakteristika vzhledem k jednotlivým prvkům marketingového mixu. Dále jsou poskytnuta doporučení, která by mohli využít pořadatelé kulturních akcí. Součástí je i případová studie aplikovaná na hudební těleso Hradišťan a pořadatele kulturních akcí Klub kultury v Uherském Hradišti. Výsledky práce vycházejí především z dat získaných z primárního marketingového výzkumu, kterého se účastnilo 505 respondentů.Malinová, T. Consumer behavior on the culture market. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2014. This diploma thesis deals with consumer behavior and decision making on the market of cultural performances. The main objective is to determine the factors which affect decision making process of consumers and their will to buy a ticket for performance. Another goal is identification of the relevant segmentation criterion. Five segments were identified. These segments were named as: Young, Relax, Hobby, Active and Profiled. The segments are described and characterized with regard to individual elements of the marketing mix. This thesis also provides recommendations for managers of the cultural institutions in order to improve their services. The thesis includes a case study applied to the music group Hradišťan and the institute Culture Club in Uherské Hradiště. Results mainly come from the primary data obtained via question survey (n = 505).
Keywords:
chování spotřebitele; kultura; marketingový mix; segmentace