Original title:
Spotřební chování na trhu regionálních pivovarů
Authors:
Budík, Daniel Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu regionálních průmyslových pivovarů a minipivovarů. Práce je zaměřena na identifikaci faktorů, které ovlivňují nejen spotřebitelské chování v této oblasti, ale také jejich preference a potřeby. Literární rešerše představuje problematiku chování spotřebitele, nákupního rozhodovacího procesu a segmentace. Byly definovány důležité právní a daňové aspekty pivovarnictví. Ve vlastní práci je zpracována analýza trhu pomocí sekundárních dat a byly využity kvantitativní i kvalitativní metody primárního výzkumu. Kvantitativní metoda je zastoupena dotazníkovým šetřením, které bylo realizováno na vzorku 503 respondentů (n=503). Kvalitativní výzkum byl uskutečněn pomocí polostrukturovaných rozhovorů se zástupci vybraných regionálních průmyslových pivovarů a minipivovarů. Výzkum byl realizován v listopadu a prosinci roku 2013. Na základě výsledků šetření byly formulovány konkrétní doporučení pro subjekty zvoleného segmentu v České republice.This thesis deals with the behaviour of consumers in the market of regional industrial breweries and microbreweries. The work is focused on identifying factors that influence not only consumer behaviour in this area but also their preferences and needs. Literature research dealt with the issue of consumer behaviour, the buying decision process and segmentation. Important legal and tax aspects of brewing were defined. The thesis processed a market analysis using secondary data and both quantitative and qualitative primary research methods were used. The quantitative method is represented by a questionnaire survey, which was conducted on a sample of 503 respondents (n = 503). The qualitative research was conducted using semi-structured interviews with representatives of selected regional industrial breweries and microbreweries. The research was conducted in november and december 2013. Based on the results of the investigation, specific recommendations for the selected segment in the Czech Republic were formulated.
Keywords:
chování spotřebitele; marketingový výzkum; minipivovary; nákupní rozhodovací proces; pivo; pivovarnictví; regionální pivovar