Original title:
Webová aplikace pro podporu emailového marketingu integrovaná v platformě Shopify
Authors:
Richter, Adam Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací webové aplikace řešící problematiku e-mailového marketingu, která je nasazena do e-commerce platformy Shopify. Nedílnou součástí práce je i podnikatelský záměr. Ten představuje obchodní model, který podmiňuje další postup v případě schválení aplikace do Shopify App Storu. V literární rešerši se čitatel seznámí s fungováním digitálního marketingu a jednoho z jeho digitálních kanálů, e-mailového marketingu. V další části je představení vyvíjeného produktu, obchodní a finanční plán včetně časového harmonogramu. Návrh řešení spolu s architekturou aplikace předchází samotné implementaci aplikace. Součástí je i způsob integrace do platformy Shopify. Na závěr jsou zmíněné metody testování a uživatelské zhodnocení.The thesis deals with the design and implementation of a web application addressing the issue of e-mail marketing, which is deployed in the e-commerce platform Shopify. An integral part of the thesis is a business plan. It presents a business model that conditions the further procedure in case of approval of the application to the Shopify App Store. In the literary research, the reader will learn about the functioning of digital marketing and one of its digital channels, e-mail marketing. The following section includes an introduction of the product under development, the business and financial plan, including a timeline. The design of the solution, together with the application's architecture, precedes the actual implementation of the application. It also includes how to integrate it into the Shopify platform. Finally, testing methods and user evaluation are mentioned.
Keywords:
e-mailový marketing; e?mail marketing; Express; JavaScript; MongoDB; Nuxt; Shopify; UML; Vue.js; Vuex; web application; webová aplikace