Original title:
Chování spotřebitele na trhu s bytovými doplňky
Authors:
Volavá, Markéta Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje chování spotřebitelů na trhu s bytovými doplňky, především faktorům, které je ovlivňují při nákupu, identifikaci průběhu nákupního rozhodovacího procesu a rozdílným preferencím spotřebitelů při nákupu přes internet a v kamenném obchodě. Ke zjištění spotřebitelského chování bylo využito dotazníkové šetření (n = 322), na jehož základě byla provedena segmentace trhu s bytovými doplňky. Výzkumem bylo zjištěno, že trh s bytovými doplňky nelze segmentovat dle demografických kritérií, a proto bylo nutné nalézt jiná, vhodnější segmentační kritéria. Výsledky výzkumu posloužily k vyvození závěrů a marketingových doporučení pro subjekty podnikající na tomto trhu.This thesis deals with the behavior of consumers in the market with home accessories, especially the factors that influence their purchase, the identification of the purchase decision process and the different preferences of consumers when buying on the internet and in the stores. To determine the consumer behavior the author used the questionaire survey (n = 322) on whose basis the segmentation of the market was carried out. The research has found that the market with home accessories can not be segmented according to demographic criteria and therefore it was necessary to find other, more appropriate segmentation criteria.The research results allowed to formulate conclusions and marketing recommendations for retailers in the market with home accessories.
Keywords:
bytové doplňky; chování spotřebitele; dotazníkové šetření; marketingový mix; nákupní rozhodovací proces; online nakupování