Original title:
Nákupní chování českých spotřebitelů na trhu přírodní kosmetiky
Authors:
Praunspergrová, Dominika Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá nákupním chováním spotřebitelek při koupi přírodní kosmetiky v rámci České republiky se zaměřením na přírodní pleťovou kosmetiku. Cílem práce je navrhnout marketingová doporučení pro subjekty působící na tomto trhu v České republice, a to na základě identifikování faktorů, které ovlivňují spotřebitelky při koupi přírodní pleťové kosmetiky. Cíle je dosaženo za pomocí analýzy sekundárních dat a zpracování dat provedeného dotazníkového šetření prostřednictvím základních popisných statistik, kontingenčních tabulek a stanovených hypotéz. Výsledky jsou poté formulovány do marketingových doporučeních pro subjekty působící na trhu přírodní kosmetiky.The bachelor's thesis deals with buying behaviour of female consumers when buying natural cosmetics in the Czech Republic with a focus on natural skin care. The aim of this work is to propose marketing recommendations for businesses operating on this market in the Czech Republic, based on the identification of factors affecting consumers when buying natural skin care. The goal is achieved by analysing the secondary data and processing the data of questionnaire survey through basic descriptive statistics, contingency tables and established hypotheses. The results are then formulated into marketing recommendations for businesses operating in the natural skin care market.
Keywords:
buying behaviour; consumer; cosmetic market; kosmetický trh; marketing research; marketingový výzkum; nature cosmetics; nákupní chování; pleťová kosmetika; přírodní kosmetika; skin care; spotřebitel