Original title:
Návrh online marketingové strategie pro Penzion Daníž
Authors:
Hrušková, Hana Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na návrh marketingové strategie pro obecní podnik, Penzion Daníž. Kampaň je vytvořená pomocí internetových nástrojů. Návrh se opírá o analytickou část, jejíž součástí je analýza konkurence, PESTE analýza, řízený rozhovor se zaměstnancem, dotazníkové šetření a SWOT analýza, které určují vhodnou marketingovou strategii. Pomocí dotazníkového šetření je zvolena a definována cílová skupina. Z provedených analýz jsou vytvořeny návrhy na placenou reklamu ve vyhledávání, návrh na online propagaci podniku na sociálních sítích Facebook a Instagram a návrh na spolupráci se slevovým portálem Slevomat. Součástí práce jsou i obecné doporučení pro webovou stránku a podnik.The bachelor’s thesis is focused on the proposal of marketing strategy for a municipal enterprise, Penzion Daníž. The campaign is created by using online tools. The proposal is based on analytical part, which includes competition analysis, PESTE analysis, guided interview with employee, questionnaire survey and SWOT analysis, which determinates the appropriate marketing strategy. The target group is selected and defined by using a questionnaire survey. From the performed analyses are created proposals for paid advertising in search, proposals for online promotion of the company on the social networks Facebook and Instagram and cooperation with the discount portal Slevomat. The bachelor's thesis also includes general recommendations for the website and the company.
Keywords:
cestovní ruch; Facebook; Google Ads; hospitality; Instagram; marketing; online marketing; pohostinství; promotion; propagace; Slevomat; tourism