Original title:
Využitie obsahového marketingu v propagácií firiem sprostredkujúcich strednodobý prenájom
Authors:
Matejčíková, Anabela Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Matejčíková, A. Využití obsahového marketingu v propagaci firem zprostředkujících střednědobý pronájem. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Diplomová práce se zaměřuje na využití obsahového marketingu při propagaci střednědobých pronájmů se zaměřením na sociální sítě. Cílem práce je popis trhu střednědobých pronájmů a zhodnocení potenciálu sociálních sítí při propagaci firem působících na tomto trhu. K naplnění cíle byly využity orientační analýzy, PEST analýzy, EFE matice, analýzy sociálních sítí firem na trhu pronájmů a dotazníkové šetření (n = 503). Výsledkem práce je následné vyhodnocení a srovnání primárního a sekundárního výzkumu, vytvoření návrhů a doporučení pro firmy na tomto trhu. Návrhy a doporučení jsou ekonomicky zhodnoceny.Matejčíková, A. Use of content marketing in promotion of companies arranging medium-term rentals. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2021. The diploma thesis is focused on using of content marketing in the promotion of medium-term rentals with a focus on social media. The main objective of this thesis is description of medium-term rental market and evaluation of the poten-tial of social media in the promotion of companies operating in this market. To fulfil the objective, orientation analysis, PEST analysis, EFE matrix, social media analysis and questionnaire survey (n=503) has been used. The result of this the-sis is subsequent evaluation and comparison of primary and secondary research, and creation of proposals and recommendations for companies in this market. The proposals and recommendations are economically valued
Keywords:
content marketing; medium-term rentals; obsahový marketing; promotion; propagace; rental market; social media; sociálni sítě; střednědobý pronájem; trh nemovitostí