Název:
Šikana z pohledu žáků SOŠ
Autoři:
Janštová, Nikola Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na výskyt sociálně patologických jevů na střední odborné škole, především na výskyt šikany. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V teoretické části je práce zaměřena na vymezení pojmů šikany, její aktéři, vývojová stádia šikany, prevence vzniku a řešení šikany. Zdrojem těchto informací je dostupná odborná literatura. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část poskytuje informace a výsledky dotazníkového šetření šikany na vybrané střední škole v jednom jihomoravském městě. Cílem praktické části je zmapovat výskyt šikany u žáků. Výsledky získané dotazníkovým šetřením jsou vyhodnoceny základními statistickými metodami a jsou zpracovány do tabulek a grafů. Získané poznatky jsou formulovány v podobě doporučení pro pedagogickou praxi.The bachelor's thesis is focused on the occurrence of socially pathological phenomena in secondary vocational school, especially on the occurrence of bullying. The work is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical section, the work is aimed at defining the concepts of bullying, its actors, the development stages of bullying, prevention of the emergence and resolution of bullying. The source of this information is available specialist literature. The method of the theoretical part is the study of professional literary resources, the creation of listings and their analysis, synthesis and comparison. The practical part provides information and the results of a questionnaire investigation into bullying at a selected secondary school in a South Moravian city. The practical part aims to map the incidence of bullying in pupils. The results obtained by the questionnaire investigation are evaluated by basic statistical methods and are processed into tables and charts. The lessons learned are formulated in the form of recommendations for pedagogical practice.
Klíčová slova:
aggressor; agresor; bullying; high school; oběť; prevence; prevention; střední škola; victim; šikana