Original title:
Svátky a další motivy využívané v merchandisingu v průběhu roku a jejich vliv na spotřebitele
Authors:
Uhlířová, Tereza Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá změnou tematické propagace v průběhu roku a jejím vlivem na spotřebitele. Ke zjištění vnímání spotřebitelů těchto tematických propagačních prvků bylo využito zejména dotazníkového šetření (n = 1109) a hloubkových rozhovorů (n = 30). Za doplňkovou techniku byla zvolena analýza letáků (n = 700) a návštěvy prodejen (n = 80). Na základě výsledných dat byla provedena segmentace respondentů především dle behaviorálních kritérií. Výsledky této práce následně umožnily formulovat vhodná doporučení pro maloobchodníky.The thesis deals with changing themed promotions throughout the year and its impact on consumers. To determine consumer perceptions of these thematic promotional elements mainly questionnaire survey (n = 1109) and interviews (n = 30) were used. As additional analysis techniques were chosen analysis of flyers (n = 700) and visits to stores (n = 80). Resulting data were a base for segmentation of the respondents primarily via behavioral criteria. The results of this thesis consequently allowed to suggest appropriate recommendations for retailers.
Keywords:
chování spotřebitele; letáky; nákupní atmosféra; svátky; vizuální merchandising