Název:
Měření hodnoty značky streamovací služby Netflix
Autoři:
Krejčí, Michal Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je soustředěna na měření hodnoty značky streamovací služby Netflix. V teoretické části jsou představeny dimenze hodnoty značky a je zaveden odpovídající koncepční model. Dále je popsána streamovací služba Netflix včetně současného postavení, respektive postavení během roku 2019 a začátkem roku 2020. Mimoto je zde také stručný popis konkurenčních streamovacích služeb. Pro změření vztahu mezi dimenzemi hodnoty značky a vnímanými prvky marketingového mixu bude aplikována korelační a regresní analýza. V praktické části jsou vyřčeny a postupně ověřovány hypotézy. Výzkum je zaměřen na generaci Y a Z, výsledky tak nelze generalizovat. Analýza dokazuje, že hodnota značky streamovací služby Netflix může být výrazně stimulována vlastní tvorbou, kvalitou a množstvím obsahu. Změřená hodnota značky je spíše pozitivní.The thesis is focused on measuring brand equity of Netflix streaming service. In theoretical part there are introduced dimensions of brand equity and is established an appropriate conceptual model. Then there is described Netflix streaming service including an information about its contemporary situation, which means situation during 2019 and early 2020. Furthermore there is a brief description of competitive streaming services. For measuring the relation between dimensions of brand equity and perceived elements of marketing mix will be applied correlation and regression analysis. In empirical part are stated and verified hypothesis. The research is aimed at generation Y and Z so results can not be generalized. Analyses prove that brand equity of streaming service Netflix can be significantly stimulated by original production, content quality and quantity. Measured brand equity is more likely positive.
Klíčová slova:
brand awareness; brand equity; brand loyalty; hodnota značky; loajalita ke značce; perceived marketing mix; perceived quality; povědomí o značce; vnímaná kvalita; vnímaný marketingový mix