Original title:
Nákupní chování nastávajících maminek na trhu s rychloobrátkovým zbožím v ČR
Authors:
Chládková, Iveta Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] CHLÁDKOVÁ, I. Nákupní chování nastávajících maminek na trhu s rychloobrátkovým zbožím v ČR. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se věnuje nákupnímu chování nastávajících maminek na trhu s rychloobrátkovým zbožím v České republice. Cílem této práce je formulace doporučení pro subjekty, které se na tento segment zaměřují a jejichž rozhodnutí by mohla vést ke zlepšení nákupního prostředí a usnadnění nakupování těhotným ženám. K naplnění cíle bylo zapotřebí charakterizovat nákupní chování spotřebitelek, identifikovat faktory, které mají na jejich chování vliv, a stanovit problémy a překážky, s nimiž se v průběhu nákupních procesu potýkají. Nákupní chování budoucích maminek bylo zkoumáno prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 292) a individuálních hloubkových rozhovorů (n = 31) doplněných o pozorování (n = 5) v běžném nákupním prostředí. Realizovaný výzkum v souvislosti s těhotenstvím poukázal na měnící se postoj spotřebitelek k online nákupům rychloobrátkového zboží a na rozdílné vnímání překážek při nakupování v kamenných prodejnách v jednotlivých fázích těhotenství. V závěru práce jsou proto navržena doporučení týkající se exteriéru i interiéru prodejen.CHLÁDKOVÁ, I. Shopping behavior of expectant mothers on the market of fast-moving consumer goods in the Czech Republic. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2020. This diploma thesis deals with the shopping behavior of expectant mothers on the fast-moving consumer goods market in the Czech Republic. This work aims to form recommendations for subjects that focus on this segment and whose decisions could lead to an improved shopping environment and facilitate shopping for pregnant women. To achieve this goal, it was necessary to characterize the shopping behavior of consumers, identify the factors that affect their behavior, and identify the problems and obstacles which they face during the purchasing process. The shopping behavior of future mothers was examined through a questionnaire survey (n = 292) and individual in-depth interviews (n = 31) supplemented by observation (n = 5) in a typical shopping environment. The research showed a change of attitude towards online purchases of fast-moving consumer goods and different perceptions of barriers to shopping in brick-and-mortar stores during the various stages of pregnancy. Recommendations concerning the exterior and interior of stores are proposed at the end of the thesis.
Keywords:
brick-and-mortar stores; expectant mothers; fast-moving consumer goods; kamenné prodejny; nastávající maminky; nákupní chování; online nakupování; online shopping; pregnancy; problems and obstacles; problémy a překážky; rychloobrátkové zboží; shopping behavior; těhotenství