Název:
Methodology of tourist cards implementation in the EU
Autoři:
Sováková, Petra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The purpose of this thesis is to create procedure for implementation of tourist cards. The qualitative research emphesize the consumer point of view for such a project according to economic theory of consumer bahavior as well as the duration and price of the tourist cards in more than forty European cities. Benchmarking for chosen cities was made. The qualitative research focuses on the administrator's point of view based on interviews with managers of tourist card projects. Furthermore finance and cost --benefit analysis showing a contribution of the project to the local economy is provided. .With understanding nature of the tourist card system a proposal for Brno and the South Moravia region was made on behalf of the obtained results.Cílem této práce je vytvoření postupu vedoucího k mplementaci turistických karet. Kvantitativní výzkum zdůrazňuje spotřebitelský náhled na daný projekt dle ekonomické teorie chování spotřebitele a také s ohledem na trvání a cenu turistické karty ve více jak čtyřiceti Evropských městech. Zvolená města byla porovnána metodou benchmarkingu. Na základě rozhovorů vedených s manažery projektů turistické karty se kvalitativní výzkum zaměřuje na roli administrátora. Mimoto finanční stránka a analýza přínosů a nákladů ukazuje přínos projektu pro místní ekonomiku. S porozuměním systému turistické karty, na základě dosažených výsledků, byl vytvořen návrh pro Brno s působností karty v rámci Jihomoravského kraje.
Klíčová slova:
analýza nákladů a přínosů; destinační management; externality; politika cestovního ruchu EU; případová studie; spotřebitel; zavádění turistických karet