Original title:
Návrh přípravy učitele na výuku přírodovědných předmětů SOŠ
Authors:
Polívka, Petr Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce popisuje problematiku příprav učitele na výuku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část charakterizuje možnosti, formy a náležitosti přípravy učitele na výuku, kurikulární dokumenty, jednotlivé vyučovací metody nezbytné pro vytvoření přípravy i stručný historický vývoj vyučovacích metod. V teoretické části jsou použity odborné publikace, časopisecké články, dokumenty a internetové zdroje. V praktické části jsou vytvořeny tři přípravy učitele na výuku na téma "Pitná, užitková a odpadní voda", "Toxikologie, toxikomanie" a "Ekologické katastrofy". Rešerší odborných zdrojů bylo zjištěno, že jsou žáci do procesu výuky zapojováni méně, než by mohli být. Pro výuku přírodovědných předmětů se doporučuje využívání aktivizačních metod.The bachelor thesis describes the problems of teacher preparation to lessons. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part characterizes the possibilities, forms and requirements of teacher preparation, curriculum documents, individual teaching methods necessary for preparation and brief evolution of teaching methods. In the theoretical part are used skilled publications, journal articles, documents and web-based resources. In the practical part are created three teacher preparations on "Drinking water, service water and wastewater", "Toxicology, Toxic mania", "Environmental disasters". In the skilled sources was found that pupils are involved in the process of learning less than they could be. For natural science teaching, is recommended usage of activation methods.
Keywords:
kurikulární dokumenty; ochrana životního prostředí; příprava; vyučovací metody; výuka; člověk a prostředí