Original title:
Imerzná aplikácia pre virtuálnu realitu zameraná na testovanie fóbií
Authors:
Dubec, Matej Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce má za cíl navrhnout a implementovat gamifikované imerzivní prostředí ve virtuální realitě na testování fóbií. Když se nejedná o behaviorální výzkum, práce nemá za cíl diagnostikovat hráčům jednotlivé fóbie. To, zda danými fóbiemi trpí, je na uvážení samotných hráčů na základě zkušeností z hraní. Ve hře se nachází pět levelů znázorňujících: Akrofóbii, Klaustrofóbii, Nyktofóbii, Arachnofóbii a Kleisofóbiu. Práce byla implementována v Unity engine na platformě Windows.This diploma thesis aims to design and implement an gamified imersive enviroment in virtual reality for testing phobias. This diploma thesis does not have a goal to diagnose players or to decide whether they do or do not have a phobia, since this is not a behavioral research. Players can decide themselves whether they feel like they have or do not have a phobia and act accordingly. This game contains five levels for following phobias: Acrophobia, Claustrophobia, Nyctophobia, Arachnophobia and Cleithrophobia. The thesis was implemented with Unity engine for the Windows platform.
Keywords:
fear; fóbie; game; hra; phobia; strach; Unity; virtual reality; virtuální realita; VR