Original title:
Zhodnocení možností využití stavebních recyklátů do konstrukčních vrstev železničního spodku
Authors:
Bělunek, Jakub Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou využití stavebních recyklátů v konstrukčních vrstvách železničního spodku. Práce popisuje konstrukci železničního spodku, nynější situaci recyklace kameniva, odpadové hospodářství, dále popisuje vliv železniční stavby na životní prostředí, vzorkování a definuje výzisk kolejového lože. Závěrem teoretické části je kapitola Recyklace kameniva kolejového lože. V rámci praktické části je provedena specifikace vlastností stavebních recyklátů vyráběných ve vybraném subjektu a poté posouzení zjištěných skutečností. Nejprve je subjekt charakterizován. Dále jsou popsány technické a ekologické požadavky a poté definovány zkoušky fyzikálních vlastností potřebných k průkaznosti kvality stavebních recyklátů. Pro zhodnocení možností využití je pak provedeno dlouhodobé sledování fyzikálních vlastností a jednotlivé výsledky jsou nakonec celkově zhodnoceny. Na závěr jsou formulována praktická doporučení.This thesis deals with recycled construction materials used in the structural layers of rail track substructure. The thesis describes the construction of rail track substructure, current situation in recycling of aggregates, waste management, the impact of railway structure on the environment, sampling and uncleaned rail track ballast. At the end of the theoretical part is the chapter Recycling of aggregates of the railway track bed. In the practical part, is provided the specification of properties recycled construction materials which are produced in selected facility and an assessment of the established facts. First, the selected facility is characterized. Next, the technical and environmental requirements are described and then the tests of physical properties to conclusiveness quality of recycled construction materials are defined. To evaluate the possibilities of utilization is performed long-term monitoring of physical properties and then are individual results overall are valorized. Finally, the practical recommendations are formulated.
Keywords:
kolejové lože; konstrukční vrstvy železničního spodku; recyklace; recyklovaná štěrkodrť; výzisk kolejového lože; znečištění; zrnitostní frakce