Original title:
Chování spotřebitelů na trhu s výběrovou kávou
Authors:
Schneiderová, Eva Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je zaměřená na spotřebitelské chování na trhu s výběrovou kávou. Hlavním cílem diplomové práce je charakterizovat segment českých zákazníků, kteří se o výběrovou kávu zajímají, a navrhnout vhodná doporučení pro subjekty podnikající na tomto trhu. Prostřednictvím kvantitativních a kvalitativních metod bylo možné zjistit faktory, jež spotřebitelské chování ovlivňují a na jejich základě navrhnout vhodná doporučení, jak tento segment oslovit. Z výsledků je patrné, že tito spotřebitelé si kávu nejčastěji vychutnávají dvakrát během dne – ráno a odpoledne, připravenou z kvalitních výběrových zrn, zejména jako filtrovanou kávu. Při výběru kavárny jsou spotřebitelé nejvíce ovlivněni kvalitou nabízené kávy. V kavárně se chtějí cítit dobře, zajímavý design podniku a příjemná atmosféra, kterou velmi často vytváří přátelských personál, je jedním z velmi důležitých faktorů pro současné spotřebitele pohybující se na trhu s výběrovou kávou. Součástí práce je případová studie zaměřená na Kavárnu ABC, v jejímž rámci jsou aplikovány obecné závěry získané z výzkumného šetření a implementována obecná doporučení.This thesis is focused on consumer behaviour in the speciality coffee market. The main objective of the diploma thesis is to characterize the segment of Czech customers who are interested in specialty coffee, and to propose suitable recommendations for entities operating in this market. Using both quantitative and qualitative research methods, it identifies factors that affect consumer behaviour and uses their findings to propose ways to approach this segment. The results show that these consumers most often enjoy coffee twice a day – in the morning and in the afternoon, prepared from quality selected beans, especially as filtered coffee. When choosing a café, consumers are most influenced by the quality of the coffee offered. They want to feel good in the café, the interesting design of the café and the pleasant atmosphere, mostly due to friendly staff, is one of the very important factors for today's consumers in the market of specialty coffee. Conclusions and recommendations drawn from this research are illustrated with a case study of Café ABC.
Keywords:
chování spotřebitele; consumer behaviour; factors; faktory; motivace; motivation; nákupní rozhodovací proces; purchase decision process; segmentace; segmentation; speciality coffee market; spotřebitelské chování; výběrová káva