Original title:
Vliv CRM na chování spotřebitele
Authors:
Hrušková, Veronika Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vlivem CRM na chování spotřebitelů v maloobchodě, konkrétněji v maloobchodech na trhu s potravinami působících na území České republiky. Hlavní metodou sběru primárních dat je dotazníkové šetření. Cílem práce je identifikovat vliv CRM na chování spotřebitelů, zjistit preference spotřebitelů ohledně využívané formy v rámci participace v CRM aktivitách a následně navrhnout doporučení pro subjekty na vybraném trhu týkající se různých cílových segmentů. Doporučuje zaměřovat se převážně na kvalitu a výběr potravin a příjemný zaškolený personál. Bylo zjištěno, že čím častěji chodí spotřebitel nakupovat, tím větší je pravděpodobnost, že bude členem věrnostního programu. Spotřebitelé nejvíce preferují sbírání bodů na věrnostní karty a v mobilních aplikacích.The bachelor thesis describes the influence of CRM on consumer behavior in retail, specifically retails of the food market in the Czech Republic. The main method of collecting primary data is a questionnaire survey. The aim of the thesis will be to identify the influence of CRM on consumer behavior, to find out consumer preferences about the form used in participation in CRM activities and then to propose recommendations for entities in the selected market concerning various target segments. It is recommended to focus mainly on the quality and selection of the products and friendly well-trained staff. It has been found that the more often a consumer goes shopping, the more likely he or she is to be a member of a Loyalty Program. Consumers prefer the most collecting points with cards and mobile applications.
Keywords:
chování spotřebitele; consumer behaviour; CRM; maloobchod; retail