Original title:
Online podpora predaja prostredníctvom chatbotov na trhu s módou
Authors:
Fandl, Filip Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Fandl, F. Online podpora prodeje prostřednictvím chatbotů na trhu s módou. Diplomová práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2021. Diplomová práce je zaměřena na problematiku chatbotů na trhu s módou. Cílem je vyhodnotit faktory působící na ochotu spotřebitelů komunikovat s chatboty při nákupu oblečení, bot nebo doplňků a zjistit, jak tahle technologie působí na nákupní rozhodování. Výsledky diplomové práce jsou založeny na výstupu primárního a sekundárního výzkumu. Primární výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Na základě výsledků byla pro internetové obchody na trhu s módou vytvořena doporučení pro implementaci chatbotů tak, aby podpořili nákupní proces.Fandl, F. Online sales support via chatbots in the fashion market. Thesis. Brno: Men- del University, 2021. The diploma thesis deals with the issue of chatbots in the fashion industry. The aim is to evaluate factors that affect the willingness of consumers to communicate with chatbots during buying clothes, shoes or accessories and to find out how this technology affects purchasing decisions. The result of the diploma thesis is based on the output of primary and secondary research. The primary research was realised by a questionnaire survey and in-depth interviews. Based on the results, a recommendation was created for online stores in the fashion market to implement chatbots to support the purchasing process.
Keywords:
artificial intelligence; chatbot technologie; chatbot technology; customer support; fashion industry; online nakupování; online shopping; podpora prodeje; sales support; trh s módou; umělá inteligence; zákaznická podpora