Original title:
Návrh strategie pro malou vinotéku
Authors:
Hluštíková, Patricie Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hluštíková, P., Návrh strategie pro malou vinotéku. Bakalářská práce. Brno: Men-delova univerzita v Brně, 2016. Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh strategie pro malou vinotéku, která by zlepšila její pozici na trhu. Zahrnuje analýzu vnitřního a odvětvového prostředí podniku, ze kterých byly určeny příležitosti a hrozby a silné a slabé stránky. Byla využita také metoda benchmarkingu a navrhnuta strategie, kterou by mohl pod-nik v budoucnu aplikovat.Hluštíková, P., Draft an strategy for small wine shop, Bachelor thesis. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2016. This thesis is focuses on a strategy of small wine shop, which should improve the market position of the company. Includes analysis of internal and sectoral business environment. Thanks to analysis were defined opportunities and threats and strengths and weaknesses. In thesis was used a method of benchmarking and suggested strategies that could be applied in the future.
Keywords:
benchmarking; klíčové faktory; Porterův model pěti konkurenčních sil; situační analýza vnitřního a vnějšího prostředí