Original title:
Chování spotřebitele při výběru fitness centra v Brně
Authors:
Motal, Jan Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů při výběru fitness centra v Brně. Jejím hlavním cílem je identifikovat faktory, které ovlivňují spotřebitele při výběru fitness centra v Brně a následně vyslovit konkrétní marketingová doporučení, jejichž realizace pomůže fitness centrům získat větší oblibu v očích spotřebitelů. Výsledky práce vycházejí zejména z dat, získaných prostřednictvím primárního marketingového výzkumu, jehož největší podíl tvořilo dotazníkové šetření, kterého se účastnilo celkem 308 respondentů.The diploma thesis deals with consumer behavior in the process of choosing a fitness center in Brno. Its main goal is to identify the factors that influence consumers when choosing a fitness center in Brno and then make specific marketing recommendations, the implementation of which will help fitness centers gain greater popularity in the eyes of consumers. The results of the work are based mainly on data obtained through primary marketing research, the largest share of which was a questionnaire survey, which was attended by a total of 308 respondents.
Keywords:
chování spotřebitele; consumer behaviour; fitness; kvantitativní výzkum; marketing; quantitative research