Original title:
Regionální značky potravin a zemědělských produktů: regionální diferenciace
Authors:
Adámková, Petra Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce analyzuje regionální značky potravin a zemědělských produktů z pohledu regionální diferenciace. V první části jsou na základě odborné literatury zpra-covány relevantní pojmy a definice a představen koncept regionálních značek pod zášti-tou Asociace regionálních značek. Druhá část, pomocí samostatně vytvořené databáze potravin a zemědělských produktů certifikovaných ARZ, analyzuje tyto produkty z regionálního hlediska a dále charakterizuje prostředí jejich producentů. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky výzkumu a autorka se zde stručně věnuje oblastem, které nejsou v ARZ zastoupeny.The bachelor thesis analyzes the regional brand of food and agricultural products from the perspective of regional differentiation. The first part is based on the processing sci-entific literature and relevant concepts and definitions, presenting the concept of re-gional brands under the auspices of the Association of regional brands.The second part with the help of using self-created database of food and agricultural products certified by ARZ, analyzes the products from a regional perspective and describes the environ-ment of their producers. In conclusion, the research results are evaluated and the author was briefly engaged in areas that are not represented in ARZ.
Keywords:
asociace regionálního značení; regionální značení; rozvoj venkova; teritoriální marketing