Original title:
Využití rozšířené reality pro potřeby marketingu
Authors:
Michna, Dennis Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Náplní diplomové práce je zhodnotit dosavadní zpracování rozšířené reality v rámci marketingových aktivit společností a stanovit doporučení pro implementaci této technologie pro vybrané odvětví. V rámci literární rešerše byl definován pojem rozšířená realita z technického pohledu, doplněný o příklady využití v různých odvětvích a jejich srovnání. Vlastní práce se zabývala analýzou marketingových kampaní českých společností, při kterých bylo využito technologie rozšířené reality. Výstupy z analýzy byly aplikovány při navržení konkrétní aplikace využívající prvky rozšířené reality, jejímž cílem je zjednodušit proces rozhodování u vybraného segmentu spotřebitelů ve zvoleném odvětví. Na základě výsledků výzkumu, zaměřujícího se na zájem cílové skupiny spotřebitelů o navrženou aplikaci a vypočtených nákladů na její vývoj a prodej, byla definována doporučení pro vybrané subjekty na trhu.This Master’s Thesis aims to evaluate the current state of Augmented Reality in the context of the marketing industry and provide a recommendation for the utilization of this technology in an effective way. A theoretical part of this thesis contains a definition of the term Augmented Reality from a technical point of view, expanded by examples of use in many various sectors and their comparison. A practical part of this thesis focuses on the analysis of Czech marketing campaigns that contained elements of Augmented Reality in the past. Insights from this analysis were used in a project definition of a marketing application using Augmented Reality. The application was designed to simplify consumers‘ decision-making process in the selected consumer sector. Based on the research within the target group of consumers and calculated costs of developing such an application, the recommendation for selected subjects in the market was defined and provided.
Keywords:
AR; AR aplikace; AR applications; AR marker; augmented reality; Fast Food; nutritional values; nutriční hodnoty; rozšířená realita