Original title:
Marketingová komunikace ve vybrané střední odborné škole z pohledu žáků
Authors:
Keňo, Radim Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tématem Marketingová komunikace ve vybrané střední odborné škole z pohledu žáků. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je seznámení s problematikou marketingu na základě studia odborné literatury, vymezení základních pojmů a popis možností využití této komunikace ve školství. Cílem praktické části je zjistit, které faktory z marketingové komunikace mají rozhodující význam pro výběr střední školy. V praktické části pro získání potřebných dat bylo zvoleno dotazníkové šetření. Cílovou skupinou budou žáci prvních ročníků zkoumané střední školy. Na základě výsledků z dotazníkového šetření budou výsledky zapsány a vyhodnoceny pomocí jednoduchých statistických metod. Na základě získaných výsledků, bude formulován závěr a doporučení pro pedagogickou praxi. Zjištěné výsledky budou poskytnuty střední odborné škole, na které bude probíhat průzkumné šetření.The bachelor's thesis deals with the topic of Marketing Communication in a selected secondary vocational school from the perspective of students. The work is divided into theoretical and practical part. The aim of the theoretical part is to get acquainted with the issue of marketing based on the study of professional literature, the definition of basic concepts and a description of the possibilities of using this communication in education. The aim of the practical part is to find out which factors from marketing communication are crucial for choosing a high school. In the practical part, a questionnaire survey was chosen to obtain the necessary data. The target group will be first-year students of the studied high school. Based on the results of the questionnaire survey, the results will be recorded and evaluated using simple statistical methods. Based on the obtained results, a conclusion and recommendations for pedagogical practice will be formulated. The obtained results will be provided to a secondary vocational school, where an exploratory survey will take place.
Keywords:
marketing; marketing communication; marketingová komunikace; secondary vocational school; střední odborná škola