Název:
Využití internetových sociálních sítí jako pomůcka při studiu na střední odborné škole
Autoři:
Ondryášová, Denisa Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na fenomén internetové sociální sítě. Cílem teoretické části je poskytnutí základních informací o internetových sociálních sítích, včetně historie, uvedení přehledu rozšířených sociálních sítí českých i zahraničních, poukázání na pozitivní a negativní stránky spojené s jejich užíváním a vymezení jejich funkcí ve vzdělávacím procesu. Metodou teoretické části je studium odborných zdrojů, jejich analýza, syntéza a komparace. Cílem praktické části je pomocí dotazníkového šetření zjistit, zda jsou studentům internetové sociální sítě pomůckou při studiu, z jakého důvodu se na sociálních sítích studenti sdružují a jak často této možnosti využívají. Dotazník je použit na SOŠ v Brně se zaměřením na maturitní ročníky. Získaná data jsou vyhodnocena za pomoci deskriptivní analýzy. Na základě výsledků analýzy jsou navržena doporučení pro pedagogickou praxi pro učitele SOŠ, která směřují k didaktické stránce výuky, konkrétně pak k návrhům na využití sociálních sítí ve výuce a v rámci příprav studentů na výuku.Bachelor's thesis is focused on phenomenon of internet social networks. The aim of theoretical part is providing basic information about internet social networks, including history, introducing summary popular Czech and world-wide social networks, showing positive and negative characteristics related to its using and demarcation their function in educational system. Method of theoretical part is survey of sophisticated sources, its analysis, synthesis and comparison. The aim of practical part is finding out using questionnaire, if social networks are helpful for students during their study period, the reason why students associate themselves in group and how they use this possibility. The questionnaire is using at secondary school in Brno with focusing on graduation classes. Obtained data is evaluated using evaluation analysis. On basement of results of analysis is proposing recommendations for pedagogical practice for teacher at secondary school, which leading to didactic page of education, specifically to proposals on using of social networks in education and within educational preparations of students.
Klíčová slova:
komunikace; sociálni sítě; síť; vzdělávání