Original title:
Marketingový mix společnosti poskytující služby – Czech Virus Gym s.r.o.
Authors:
Parfusová, Zuzana Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá stávajícím marketingovým mixem vybrané společnosti poskytující služby. Jejím cílem je zpracování návrhů ke zlepšení využívání jednotlivých prvků marketingového mixu. Teoretická část vychází z odborné literatury a vysvětluje základní pojmy týkající se sledované problematiky. Praktická část je zaměřená na charakteristiku společnosti, analýzu stávajícího rozšířeného marketingového mixu, analýzu makroprostředí a mikroprostředí. V této části jsou také shrnuty silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Dále je provedeno dotazníkové šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření a jednotlivých analýz jsou zpracovány návrhy a vyčísleny jejich hlavní nákladové položky.This bachelor thesis is focused on the existing marketing mix of the selected company providing services. Its aim is to develop proposals to improve the use of individual marketing mix elements. The theoretical section explains the basic concepts concerning the researched topic. The practical section focuses on company characteristics, analysis of existing extended marketing mix, macro and micro environment analysis. This section also summarises strengths and weaknesses, opportunities and threats. The practical part also contains a questionnaire. Based on the results of the questionnaire survey and individual analyses, the proposals are drafted and the main cost items related to the proposals are quantified.
Keywords:
analýza prostředí; Czech Virus Gym s.r.o.; environment analysis; marketing mix; marketing of services; marketing research; marketing služeb; marketingový mix; marketingový výzkum; SWOT analysis; SWOT analýza