Original title:
Návrh strategie pro stavební firmu Kaláb, s.r.o.
Authors:
Mládková, Šárka Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Mládková, Š. Návrh strategie pro společnost Kaláb - stavební firma, spol. s.r.o. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Bakalářská práce se zaměřuje na návrh vhodné strategie pro společnost Kaláb - stavební firma, spol. s.r.o. Tato práce je rozdělena do dvou částí. První část, literární rešerše, je zaměřena na definování základních pojmů, které jsou následně prakticky využity v druhé části bakalářské práce. Pro vyhodnocení vhodné strategie byla provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí, doplněná analýzou zájmových skupin. K posouzení faktorů vnějšího prostředí byla využita analýza PESTE a Porterův model pěti konkurenčních sil. Faktory vnitřního prostředí byly posouzeny situační analýzou vnitřního prostředí a prostřednictvím finanční analýzy. Výsledkem provedených analýz je identifikování příležitostí, hrozeb, silných a slabých stránek podniku. Pomocí SWOT analýzy byla navržena výsledná strategie.Mládková, Š. Design of appropriate strategy for a building company Kaláb, s.r.o. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2015. The bachelor thesis is focused on appropriate strategy design for a construction company Kaláb, s.r.o. This thesis is divided into two parts. The first part is a literature research focused on basic terms definition. These terms are practically used in the second part of the thesis. An analysis of external and internal environment was performed to get appropriate strategy evaluation. This was completed by an analysis of Stakeholders. The PESTE and the Porter's five forces analyses were used to assess factors of external environment. Factors of internal environment were as-sessed by situation and financial analysis. Previous analyses identified an opportunities, threats, strengths and weaknesses of the company. The final strategy was designed using the SWOT analysis.
Keywords:
finanční analýza; PESTE analýza; Porterův model pěti konkurenčních sil; strategie; SWOT analýza; vnitřní prostředí; vnější prostředí; zájmové skupiny