Original title:
Informovanost žáků o působení a činnostech školního metodika prevence na střední odborné škole
Authors:
Lamačová, Karina Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem teoretické části bakalářské práce je definovat pojem primární prevence, zjistit, pro koho je cílena, jaké je její rozdělení a oblasti. Definovat pozici školního metodika prevence, charakterizovat místo jeho působení, popsat a vysvětlit náplň práce, aktivit, školního metodika prevence. Objasnit hlavní cíle, na které se školní metodik prevence zaměřuje, vymezit jeho kompetentnost. Popsat Minimální preventivní program a jeho zaměření. Shrnout formy informovanosti žáků o školním metodikovi prevence na střední odborné škole. Metodami použitými pro zpracování teoretické části bakalářské práce je studium odborných a pedagogických zdrojů, tvorba výpisků, jejich analýza, srovnávání a syntéza. V praktické části bakalářské práce je cílem zjistit, jaká je informovanost žáků o působení, činnostech a aktivitách školního metodika prevence na dané střední odborné škole. Je použita metoda dotazování, respondenty jsou žáci 1. až 4. ročníku střední odborné školy, všech oborů. Data z dotazníku jsou zpracována a interpretována za využití popisné statistiky.The aim of the thoretical portion of this thesis is to define the term primary prevention, figure out the target group and to find its division and focal areas. It also sets a goal to define the position of the school prevention methodist, his or her area of expertise and describe his or her job description. It also attempts to clarify the main targets the school prevention methodist covers and to identify the key competencies and describe the programme and its focus. It also summarizes the students' wwwawareness of this methodist on a high school. The methods used to process this thesis were a study of specific and pedagogical materials, noting down and analysis and sythesis of said notes. The practical portion is to find out the level of awareness of students regarding the school prevention methodist, his or her activities at the school. The method used to gather this data was a survey. The respondents are students of all classes at a senior high school in Brno of all fields of study. The data from the surveys are processed and interpreted using descriptive statistics.
Keywords:
formy informovanosti; kompetentnost školního metodika prevence; minimální preventivní program; primární prevence; školní metodik prevence