Název:
Protidrogová primární prevence u žáků střední odborné školy umístěných ve výchovném ústavu
Autoři:
Harant, Ondřej Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci bude zpracováno téma protidrogové primární prevence u žáků střední odborné školy umístěné ve výchovném ústavu. Cílem teoretické části bude definovat rizikové chování se zaměřením se na (proti)drogovou problematiku, pojem prevence, druhy primární prevence, realizátory prevence, činnosti a aktivity školního metodika prevence a popsat školní vzdělávací program včetně strategie primární prevence, respektive minimální preventivní program, zejména s orientací na programy protidrogové primární prevence. Výchozím materiálem budou odborné pedagogické zdroje týkající se tématu bakalářské práce. Metodami použitými pro zpracování teoretické části budou analýza a syntéza. V praktické části bakalářské práce je cílem zjistit, jaké typy Hansenových pro-gramů protidrogové prevence (1992) jsou užívány pedagogickými pracovníky v rámci primární protidrogové prevence ve výchovném ústavu. Použita bude metoda dotazování. Nástrojem sběru dat bude strukturovaný rozhovor, který bude veden se školním metodikem prevence, etopedy, neboli speciálními pedagogy, psychology, vychovateli na téma týkající se zaměřenosti aktivit a činností, realizovaných v rámci školské primární prevence, směrovaných na rizikové chování,závislostní chování, užívání návykových látek. Získané informace budou následně zpracovány a vyhodnoceny. Na základě zhodnocení stavu budou navrhnuta možná doporučení pro pedagogickou praxi.The bachelor´s thesis will be processed in the topic of drug prevention for the pupils of secondary vocational school located in educational institute. The aim of the theoretical part is to define risk behavior focusing on drug problems, the term prevention, kinds of primary prevention, implementers of prevention, and activi-ties of school methodist and to describe an educational program including the strategy of primary prevention and also minimal preventive program with particular focus on programs preventing drug problems. The starting material will be professional pedagogical resources related to the topic of the thesis. Methods used for processing the theoretical part will be analysis and synthesis. The aim of the practical part of the thesis is to find out what kinds of Hansen drug prevention programs (1992) are used by pedagogical staff in terms of pri-mary prevention in educational institutions. The method of questioning will be used. The instrument of data collection will be structured interview, which will be led by the prevention methodist, child behavioral, psychologists and educators on the topic of the directivity of activities implemented within the school, based pri-mary prevention, directed on risk behavior, addictive behavior and the use of addictive substances. The information obtained will then be processed and evaluated. Some recommendations for educational practice will be proposed, based on the assessment of the state.
Klíčová slova:
pedagogický pracovník; prevence návykových látek; programy primární prevence; rizikové chování; výchovný ústav