Original title:
Marketingový plán vysokoškolského vzdělávacího centra
Authors:
Pavlíková, Eliška Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je sestavení marketingového plánu pro vysokoškolské vzdělávací centrum "Akademické centrum poradenství a supervize na Masarykově univerzitě v Brně" (ACPS). Byla provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí a z ní byly vyvozeny základní dva marketingové cíle a strategie pro správné fungování centra ACPS. První analýza dotazníkového šetření 98 respondentů (studentů-klientů) pomohla vytvořit obsah a časový rozsah nových kurzů. Druhá analýza provedená vedením projektu stanovila druhou možnost směrování vzdělávacích kurzů centra.The aim of this bachelor thesis is to create a marketing plan for an academic educational center (Academic Center of Consulting and Supervision at Masaryk University in Brno; ACPS). An analysis of external and internal environment was made from which two basic marketing objectives and strategies for the proper functioning of the ACPS were derived. The first analysis of the survey consisted of 98 respondents (students-clients) who helped to create the content and time range of new courses. The second analysis was made by the Heads of this center to set up the second option of the direction of the training courses.
Keywords:
marketing management; marketingový mix; marketingový plán; segmentace trhu; SWOT analýza; vzdělání