Original title:
Obchodní strategie kavárny
Authors:
Hrstková, Petra Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je vytvořit obchodní strategii pro začínající kavárnu HrstKafe v Brně, která pomůže dosáhnout lepšího postavení na trhu a uspět v konkurenčním boji. Práce se skládá ze tří částí. Teoretická část obsahuje vysvětlení základních pojmů souvisejících se strategickým řízením. V analytické části je rozebráno vnější a vnitřní prostředí kavárny a na základě toho je sestavena SWOT analýza. Tato analýza se zaměřuje na shrnutí silných a slabých stránek a také příležitostí a hrozeb. Poslední část se zabývá návrhem strategie, která vychází z faktorů a vlivů vyplývajících z prostředí. Tato strategie vede k dosažení stanovených cílů a přispívá k získání nových zákazníků. Na závěr je strategie zhodnocena a uvedena doporučení pro její zavedení do podniku.The aim of this bachelor thesis is to create a business strategy for starting coffee house HrstKafe in Brno which would help to reach better position on the market and to succeed in the competitive fight. The thesis consists of three parts. The theoretical part explains basic terms related to strategic management. In the analytical part there is analysis of external and internal environment of the coffee house and based on those is elaborated SWOT analysis. This analysis is focused on the summary of strengths, weaknesses, opportunities and threats. In the last part are proposed strategies which are based on the factors and the influences resulting from the environment. The strategies lead to achievement of set goals and to help with gaining new customers. In the conclusion strategies are evaluated and there are advices for the implementation of these strategies in the company.
Keywords:
coffee house; extended marketing mix; external environment; financial analysis; finanční analýza; internal environment; kavárna; PEST analysis; PEST analýza; rozšířený marketingový mix; strategic management; strategické řízení; strategie; strategy; SWOT analysis; SWOT analýza; vnitřní prostředí; vnější prostředí