Original title:
Návrh nábytkového objektu pro společnost HON a.s.
Authors:
Rožanská, Lucie Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o vytvoření nového prvku pro kancelářský nábytek. Takového, který by splňoval tendence vývoje a proměn kancelářského prostředí a zároveň byl vyrobitelný při současném technologickém vybavení firmy. Cílem této práce je vytvořit koncept produktu spolu s jeho prototypem, který by se mohl následně stát členem portfolia produktů firmy HON a.s.. Práce obsahuje šest částí. První část je historický kontext, obsahující vývojové tendence kancelářského prostředí. Druhá část pojednává o environmentálním a behaviorálním pozadí na poli kancelářského prostředí s vyústěním do návrhu a realizace kanceláře za využití poznatků z rešerše. Ve třetí části je popsána filozofie firmy HON a.s. a rešerše současného trhu s nábytkem. Ve čtvrté části práce popisuje technologický park firmy a materiály převládající ve výrobě.V páté části se práce věnuje samotnému návrhu nábytkového objektu. Je zde vykreslen myšlenkový proces vzniků objektu kancelářské recepce jako doplňkového sortimentu. Proces je vykreslen skrze myšlenkové mapy, návrhy, skici, vizualizace až po přípravu prototypu a nastínění prodejní prezentace. V šesté fázi je diskuze, která řeší otázky, zda by tento typ prvku, jako nový koncept kancelářského nábytku mohl obstát v praxi.This thesis deals with design of new product in field of office furniture. The product should, firstly comply with trends of development and transformations of office environment and, secondly, be producible using up-to-date technological equipment a company. The aim is this thesis is to create a concept of product, together with a prototype which might be included in a product-portfolio HON a.s. company. My thesis includes six crucial parts: The first presents historical context containing tendencies in dealing with office space and environment. The second deals with environmental and behavioural background of office projects, and its principal output is presented as a design and realisation of one office using knowledge incoming from wide bibliography. Philosophy and strategy of HON a.s. company, as well as a furniture trade investigation are described in the third part. In the fourth part I describe technology equipment and used materials in the company. The fifth part deals with final design of furniture object. Herein I describe my mind process of creation of office reception desk as a furniture office supplement. The process is explained using mind maps, concepts, drafts and 3D visualisations resulting in a prototype output and also strategy of presentation. The sixth part includes discussion which deals with questions about use and assertion in the office trade and practice.
Keywords:
generace Y; HON a.s.; kancelářský nábytek; personifikace typové výroby; prostředí na pracovišti; recepce; tendence vývoje kanceláří; zdravá kancelář