Original title:
Marketingová komunikácia vybraného ubytovacieho zariadenia
Authors:
Gorelová, Natália Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací hotelu Lesná. Práce obsahuje identifikaci hotelu z pohledu marketingového mixu, včetně určení jeho cílové skupiny. Na základě toho byla vypracovaná analýza prostředí hotelu a SWOT analýza. Na závěr byl zpracovaný návrh na zlepšení výstupu hotelu v oblasti marketingové komunikace. Návrh je doplněný o rozpočet jednotlivých nákladových položek a o grafické znázornění některých prvků marketingové komunikace.The bachelor thesis deals with marketing communication of the Lesna Hotel. The thesis contains the identification of the hotel from the marketing mix point of view, including the determination of its target group. Based on this, an analysis of the hotel environment and a SWOT analysis were prepared. Finally, a proposal was created to improve the output of the hotel in the field of marketing communication. The proposal is accompanied by a budget of individual cost items and a graphical representation of some marketing communication elements.
Keywords:
accommodation facilities; hotel Lesná; hotel marketing; hotelový marketing; Lesna Hotel; marketing communication; marketing mix; marketing services; marketing služeb; marketingová komunikace; marketingový mix; ubytovací zařízení