Original title:
Selected aspects of strategy for BAUER GmbH.
Authors:
Schrattenthaler, Hermann Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The diploma thesis focuses on the situation of the company BAUER, and pays a specific attention to its African market. After analysing the environment of the company it focuses on proposal of a business strategy through the 7P approach, and then it describes a new organizational structure of the company, which should better reflect the current developments. African market Is evaluated from the viewpoint of key market factors (potential, economic situation, legal framework, and competition). Within the discussion the thesis offers 6 premises, which should be the main drivers of the future company performance (e.g. employee initiative, appropriate decision making, communication).Diplomová práce se zaměřuje na situaci firmy BAUER a věnuje pozornost jejímu africkému trhu. Po analyse prostředí firmy se práce zaměřuje na návrh obchodní strategie prostřednictvím přístupu 7P, a poté popisuje novou organizační strukturu firmy, která lépe odráží aktuální vývoj. Africký trh je hodnocen z pohledu klíčových tržních faktorů (potenciál, ekonomická situace, právní rámec a konkurence). V diskusi je navrženo 6 předpokladů, které by měly být hlavními předpoklady budoucí výkonnosti firmy (např. zapojení zaměstnanců, odpovídající nastavení rozhodovacího procesu, komunikace.
Keywords:
obchodní strategie; organizační rozvoj; organizační struktura; prodejní výkonnost; strojní inženýrství