Original title:
Integrace žáků cizinců do české střední odborné školy z pohledu pedagogů
Authors:
Nováčková, Lucie Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci bude zpracováno téma Integrace žáků–cizinců do české střední odborné školy z pohledu pedagogů. Obecným průzkumným cílem bude zaměřit se na celkový proces začleňování se těchto žáků do takových to škol. Práce bude roz-dělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části bude informovat o migraci cizinců do České republiky, poskytnout základní informace o vybraných národnostních menšinách a zaměřit se na legislativní úpravu a vzdělávání cizinců na střední odborné škole. Dále se budu zabývat integrací ve vzdělávání, jejími determinanty a faktory, které ji ovlivňují. Také poskytnu informace o bariérách, které integraci znesnadňují i o tom, co naopak integraci podporuje. V neposlední řadě blíže přiblížím pojem inkluze a inkluzivní vzdělávání. Cílem praktické části bude zaměření se na samotný proces začleňování se žáků–cizinců do české střední odborné školy (Jak tito žáci proces zvládali/zvládají) a to z pohledu pedagogů. Bude využito metod kvantitativního výzkumu, použita bude technika strukturovaného dotazníku. Respondenty budou učitelé středních odborných škol v Brně. Vyhodnocením dotazníků získáme výsledky a na jejichž základě budou vytvořena doporučení pro pedagogickou praxi.In this bachelor thesis I will deal with subject of inclusion of foreign students in czech high school from the teacher´s point of view. Goal of this work is to focus on how foreign students integrate in these schools. Work will be devided into two parts – practical and theoretical. Goal of theoretical part is to inform about migration in Czech Republic, to give basic information about national minorities. I will investigate legal issues and principles of schooling of foreign people in my country. Also i will include the pro-blem of inclusion in schools. Goal of practical part is to focus on process of including foreign people from the teachers point of view. The research will be done via quantitative technique- questionnaire. Respondents are teachers from high schools in Brno. Evaluation on this questionnaire will be used as recomandation for educationalist experience.
Keywords:
inclusion; inkluze; multicultural education; multikulturní výchova; pupil-foreigner; žák-cizinec