Original title:
Strategická analýza podniku zabývajícího se obchodem a distribucí hasicí techniky a návrhy na jeho další rozvoj
Authors:
Holčapková, Zuzana Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Holčapková, Z. Strategická analýza podniku zabývajícího se obchodem a distribucí hasicí techniky a návrhy na jeho další rozvoj. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou vybraného podniku. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Literární rešerše je vypracována na základě studia odborné literatury a je zde shrnuta problematika týkající se tématu práce. Tyto poznatky jsou následně využity v praktické části. Po představení pod-niku je pomocí PESTE analýzy a Porterova modelu pěti konkurenčních sil provedena analýza vnějšího prostředí podniku a jsou popsány příležitosti a hrozby, které na podnik působí. Následuje analýza vnitřního prostředí podniku, vypracovaná na základě interních zdrojů, a jsou shrnuty silné a slabé stránky podniku. Po dokončení analýzy vnějšího a vnitřního prostředí je provedena analýza SWOT, která kombinuje příležitosti a hrozby okolí se silnými a slabými stránkami podniku, a na jejímž základě jsou na závěr podniku předloženy návrhy na jeho další rozvoj.Holčapková, Z. Strategic analysis of the company engaged in sale and distribution of fire equipment and proposals for its further development. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2015. This bachelor thesis deals with strategic analysis of the selected company. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The issues related to the topic of thesis are summarized in a theoretical part which is based on study of professional literature. In a practical part the company is introduced and the external environment of the company is analysed by using PESTE analysis and Porter's five forces model and the opportunities and threats that affect the company are described. Afterwards the internal environment of the company is analysed by using the internal resources and the strengths and weaknesses of the company are described. The SWOT analysis is performed after completion of external and internal environment analysis. It combines the opportunities and threats with strengths and weaknesses of the company and the proposals for company's further development are submitted on its base.
Keywords:
strategická analýza; SWOT analýza; vnitřní prostředí; vnější prostředí