Original title:
Vliv reklamy na spotřebitele při volbě mobilního operátora
Authors:
Kubičíková, Zuzana Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá vlivem reklam mobilních operátorů na spotřebitele a rozhodováním spotřebitele o volbě mobilního operátora. Byl proveden výzkum na vzorku 565 respondentů. Data byla zpracována a vyhodnocena pomocí statistického softwaru Statistica 10. Na základě výsledků výzkumu bylo zhodnoceno vnímání reklamních kampaní mobilních operátorů spotřebiteli, navržena doporučení pro zefektivnění reklamních kampaní z hlediska preferencí spotřebitele a navržena konkrétní reklamní kampaň a ekonomicky vyhodnocena. Z výsledků šetření vyplynulo, že existuje vliv reklam mobilních operátorů na spotřebitele. Spotřebitelé se rozhodují o volbě operátora především podle ceny a výhodných nabídek.This thesis deals with the influence of advertising of mobile operators on consumers and their deciding about the choice of the mobile operator. A research was conducted on a sample of 565 respondents. The data were processed and analysed using the statistical software Statistica 10. from the results of the research a perception of the advertising campaings was evaluated by the consumers, recommendations for improving the effectiveness of advertising campaigns on consumer preferences were proposed and a specific advertising campaign and economic evaluation was assessed. The research showed that there is an impact of advertising of mobile operators to consumers. Consumers decide about the operator primarily by the price and special offers.
Keywords:
mobilní operátor; nákupní rozhodování; reklama; reklamní kampaň; výzkum