Název:
Autoregulace školního učení (ne)úspěšných žáků středních odborných škol
Autoři:
Kučerová, Venuše Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou autoregulace školního učení z hlediska jejího vlivu na školní úspěšnost žáků středních škol. V oblasti autoregulace učení předkládá vybrané teoretické přístupy a elementární přehled současných studií, které ukazují vliv autoregulace na školní úspěšnost. Zmiňuje problematiku školního učení a zabývá se školní úspěšností a neúspěšností. Předkládá kvantitativní průzkumné šetření, které vychází ze stanoveného cíle sledovat úroveň vybraných autoregulačních komponent u žáků středních škol, kteří v rámci školního učení prožívají neúspěch. Zjišťuje úroveň sledovaných oblastí autoregulace učení těchto žáků a zjištěné výsledky analyzuje a srovnává za pomoci popisné statistiky. Ukazu-je, v jakých studovaných předmětech žáci prožívají školní neúspěšnost a jakými klasifikačními známkami jsou v těchto předmětech hodnoceni.The present bachelor´s thesis deals with problems of self-regulated learning pro-cess in the point of view of its influence for learning achievement of high school pupils. In the fields of self-regulated learning process presents selected theoretical approaches and fundamental overview of current studies, that shows influence of self-regulated learning process for learning achievement. It provides problems of learning process and deals with learning achievement and ineffectualness. Bachelor´s thesis presents quantitative exploratory investigation, which is based on set target to follow up level of selected self-regulated components with high school pupils, that feel failure in the fields of learning process. It specifies the degree of followed fields of self-regulated learning process of pupils, analyses ascertained results and compare by descriptive statistics. It indicates in which school subjects the pupils feel ineffectualness and what grade the pupils get in these subjects.
Klíčová slova:
autoregulace učení; školní neúspěšnost; školní učení; školní úspěšnost; žáci středních škol