Název:
Problematika návykových látek na vybraných školách okresu Písek
Autoři:
Topková, Eliška Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá užíváním návykových látek u žáků na vybraných středních školách. Hlavními cíli této práce je zjistit zkušenosti dospívajících s legálními a nelegálními drogami a zjistit jakým způsobem byli žáci seznámeni se škodlivostí návykových látek. Práce je rozdělena na dvě hlavní části a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je práce zaměřena na definování nejčastějších návykových látek, které žáci užívají. Další důležitou součástí této práce je seznámení s preventivními programy, jejich uplatňování na školách a z toho vyplývající informovanost žáků o možných rizicích užívání návykových látek. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Praktická část je zaměřena na průzkum, jehož cílem je zmapovat zkušenosti žáků s legálními a nelegálními drogami. Pomocí dat získaných z dotazníků předložených žákům středních škol, budou vyhodnoceny jejich zkušenosti s legálními a nelegálními drogami. Výsledná data budou vyhodnocena jednoduchými statistickými postupy, graficky znázorněna a doplněna o komentář, na základě šetření budou určena doporučení pro praxi.The bachelor thesis deals with the use of addictive substances among students of selected secondary schools and primary aim of this study is to investigate the experience of adolescents with legal and illegal drugs and to find out how the students were informed about the harmfulness of drugs. The work is divided into two main parts, namely the theoretical and the practical. In the theoretical part of the thesis focuses on the most common definition of substance that pupils use. Another important part of this work is to introduce prevention programs, their implementation in schools and the resulting awareness of students about the possible risks of substance abuse. Methods of theoretical part of the study of professional literature sources, production of extracts and their analysis, synthesis and comparison. The practical part is focused on the research, which aims to map the experiences of students with legal and illegal drugs. Using data obtained from questionnaires submitted by students of secondary schools will evaluate their experience of licit and illicit drugs. The resulting data will be evaluated by simple statistical procedures , graphically illustrated and accompanied by commentary, on the basis of the survey will be determined by recommendations for practice.
Klíčová slova:
drogy legální; drogy nelegální; preventivní programy; primární prevence; střední škola; užívání návykových látek; žáci