Original title:
Chování spotřebitele na trhu s bezobalovým prodejem
Authors:
Herzánová, Adéla Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Herzánová, A. Chování spotřebitele na trhu s bezobalovým prodejem. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu s bezobalovým prodejem. Hlavním cílem práce je navrhnout vybrané firmě opatření v oblasti propagace. V práci bylo zjišťováno, jak zákazníci bezobalové prodejny vnímají a jakou s nimi mají zkušenost. K dosažení cíle bylo zvoleno dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 502 respondentů. Na základě jehož výsledků vyšla závislost mezi tím, zda respondenti nakupují v bezobalových prodejnách a tím, zda si myslí, že jsou některé potraviny baleny zbytečně. Proběhly i rozhovory s manažerkami bezobalových obchodů. Na závěr byla doporučena obecná doporučení v oblasti propagace pro bezobalové prodejny i konkrétní doporučení pro zvolené prodejny.Herzánová, A. Consumer behaviour in the packaging-free market. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2020. The bachelor thesis deals with consumer behaviour in the packaging-free sales market. The main aim of the thesis is to propose measures in the field of promotion to the selected company. At thesis, it was examined how customers perceive the packaging-free stores and how they have experienced them. To reach the goal, questionnaire survey was chosen, which was attended by 502 respondents. Based on the results of the research, there was a dependence between whether respondents were shopping in packaging-free stores and whether they think some foods are packaged unnecessarily. There were also interviews with the managers of non-packaging store. Finally, general recommendations in the field of promotion for packaging-free stores and specific recommendations for selected stores were recommended.
Keywords:
bezobalová prodejna; chování spotřebitele; consumer behaviour; non-packaging store; obal; package; zero waste