Original title:
Intercultural aspects and success factors of European companies entering the Indian market
Authors:
Pilný, Ondřej Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This bachelor thesis focuses on the Intercultural aspects and success factors of European companies entering the Indian market. Its main objective is to evaluate Intercultural aspects and success factors. Partial aims are to evaluate attractive-ness of chosen emerging segments in Indian market. Analyse external business environment in India. Recommend market entry strategy, business communica-tion and Intercultural management.PILNÝ, O. Interkulturní aspekty a faktory úspěchu Evropských firem vstupujících na Indický trh. Bakalářská práce. PEF MENDELU Brno, Česká republika Tato bakalářská práce se zaměřuje na Interkulturní aspekty a faktory úspěchu Evropských firem vstupujících na Indický trh. Hlavním cílem je zhodnotit Interkulturní aspekty a faktory úspěchu. Dílčí cíle jsou zhodnotit atraktivitu vybraných rozvíjejících se segmentů Indického trhu. Analyzovat vnější podnikatelské prostře-dí v Indii. Doporučit strategii vstupu na trh, obchodní komunikaci a interkulturní management.
Keywords:
analýza podnikatelského prostředí; atraktivita trhu; Indie; Interkulturní aspekty; kritické faktory úspěchu; mezinárodní obchod; strategie vstupu na trh