Original title:
Návrh marketingové strategie vybraného podniku
Authors:
Sedláková, Dominika Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Sedláková, D. Návrh marketingové strategie vybraného podniku. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro rodinný vinařský podnik Tokaj Macik Winery s.r.o. Práce se skládá ze dvou částí, a to literární rešerše a na ni navazující vlastní práce. První část je zaměřena na objasnění teoretických poznatků, potřebných k přiblížení zkoumaného problému a vytvoření návrhu marketingové strategie. Proces tvorby konkrétního návrhu je obsažen v druhé části práce, k čemuž jsou prakticky využity získané poznatky. Na základě provedení marketingového mixu, analýz vnitřního a vnějšího prostředí a vyhodnocení kvantitativního výzkumu, byly důležité faktory související s podnikem shrnuty v SWOT analýze. Výstupem práce je finální návrh marketingové strategie pro vinařství, doplněný o kalkulaci jednotlivých nákladových položek.Sedláková, D. Marketing strategy proposal of a selected company. Bachelor thesis. Brno: Mendel university in Brno, 2021. The bachelor thesis deals with a marketing strategy proposal for the family winery Tokaj Macik Winery s.r.o. The thesis consists of two parts, therefore literature review and an own work follows. The first part is focused on a clarifying the theoretical knowledge, which is necessary for an elucidating of the researched problem and creating marketing strategy proposal. The process of the creating of a specific proposal is contained in the second part, where the gained knowledge is practically used. Based on the implementation of the marketing mix, the analysis of an internal and external environment and the evaluation of the quantitative research, important factors related to the company were summarized in the SWOT analysis. The output of the work is the final marketing strategy proposal for the winery, supplemented by the calculation of individual cost items.
Keywords:
HORECA segment; marketing mix; marketing strategy; marketingová strategie; marketingový mix; PESTE analysis; PESTE analýza; SWOT analysis; SWOT analýza; Tokaj Macik Winery s.r.o.; vinařství; winery